کد محصول: 992

تعداد صفحه: 14 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

استاندارهای مواد غذایی

مقدمه

امور تغذیه در دانشگاهها و بر خوردار شدن دانشجویان از یک غذای سالم وبهداشتی که حاوی مواد مغذی لازم برای آنها باشد از اهمیت ویژه ای بر خوردار است .

به طوری که علاوه بر کیفیت مناسب از نقطه نظر بهداشتی ، رنگ ، مزه وبو، درجه حرارت ( با توجه به نوع غذا ) باید حاوی کالری کافی و مواد مغذی لازم اعم از ویتامین ها ، اسیدهای چرب ضروری ، اسید های آمینه اساسی و مواد معدنی در جهت حفظ سلامتی آنها باشد.

پس نوع غذا با عنایت به عادات غذایی و فرهنگی وهمچنین مقدار مواد مغذی و موضوع رعایت بهداشت در امر تهیه ، پخت و توزیع اهمیت ویژه دارد مضافاً اینکه نحوه سرو غذا ، درجه حرارت ، کیفیت بهداشتی ، دارا بودن مواد مغذی لازم وطرز برخورد دست اندرکاران امر ، ازنکاتی است که میزان رضا یتمندی افراد نقش عمده ای دارد .

نیروی انسانی

این مهم میسر نمی شود مگر اینکه تمام امکانات لازم اعم از ساختمان و تجهیزات، نیروی انسانی کافی و آموزش دیده وجود داشته وبا استاندارهای مربوطه مطابقت داشته باشند.

و برای رسیدن به این اهداف لزوم تطبیق معیارهای تغذیه با استاندارها را طلب می نماید، به گونه ای که بتوانیم با بکار بستن نکات مورد نظر وعملکر مناسب در ارتقاء کیفیت تغذیه گامهای مفیدی را برداریم

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل مقالات هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد