کد محصول: 644

تعداد صفحه: 28 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

چکیده

وجود آلاینده ها در محیط های آبی رو به افزایش است. این امر در نتیجه خروج بی رویه پسابهای صنعتی، ضد عفونی آبهای آشامیدنی و تصفیه فاضلابها توسط کلر، شستشه شدن زمینهای زراعی آلوده به حشره کش ها، علف هرز کش ها، و کودهای شیمیائی توسط اب باران، ویا ریختن تصادفی و نشت مخازن حاوی مواد آلاینده می باشد. اغلب این مواد اثرات زیانباری بر روی سلامتی انسان دارند. لذا برای حذف این آلودگی ها از آب یک روش تصفیه مؤثر و اقتصادی مورد لزوم است. اکسیداسیون کاتالیزور نوری با بکار گیری TiO۲ (دی اکسید تیتانیوم) تکنیک مؤثری برای حذف این آلودگی ها بشمار می رود. آلاینده هائی همچون فنل، ترکیبات کلردار فنل، و دیگر آلاینده های آلی می توانند در این فرآیند به گازکربنیک) (CO۲، آب (H۲O)، یون کلر) (Cl و دیگر مواد ساده تبدیل شوند.

در این تحقیق کار آئی TiO۲با تحت تأثیر قراردادن آن توسط پرتو فرا بنفش(UV) در اکسید نمودن آلاینده های خاصی همچون فنل و ترکیبات کلردار فنل که از اهمیت خاصی در آلوده کردن محیط های آبی بشمار میروند مورد مطالعه قرار گرفته اند. اثرات پارامترهای مختلف آزمایشی بر کارآیی فرایند اکسیداسیون کاتالیزور نوری برای حذف این آلاینده ها از آب مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند. اطلاعاتی در مورد اصول، مکانیزم، و عملکرد این فرآیند ارائه شده است. همچنین نقش و تأثیر نوع های کریستالی مختلف TiO۲و تأثیر غلظت های مختلف آن در از بین بردن این آلودگی ها مورد بحث قرار گرفته اند.

واژه های کلیدی: اکسیداسیون کاتالیزور نوری، پرتو فرابنفش(UV)، آبهای آلوده، ترکیبات آلی، فنل، کلروفنل، TiO۲، CO۲، H۲O

مقدمه


حذف آلودگی های آلی نامطلوب از آب در چندین سال اخیر جزء نگرانی های مهمّ بشری بوده است. این آلودگی های آلی ممکن است از منابع مختلفی وارد آب شوندکه عبارتند از:

۱-تخلیه نادرست پساب خروجی صنایع شیمیایی مانند صنعت پتروشیمی و پالایشگاه های نفت خام، صنعت نساجی، صنعت کاغذ سازی، صنعت رنگ سازی، و غیره

۲-  ضد عفونی کردن آب و فاضلاب با کلر

۳-روان آبهای زمینهای کشاورزی که با علف هرزکش ها، حشره کش ها و کودهای شیمیائی آلوده شده اند

۴- تراوش از مخازن و تانکهای زیرزمینی حاوی مواد شیمیائی و همچنین تراوش از محل دفن زباله ها.

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل مقالات هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد