کد محصول: 1855

تعداد صفحه: 17 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

ریزگردها و ارائه راه هایی برای پیشگیری از آن

چکیده
امروزه با توسعه فناوری، استفاده از پوشش های پاک بر اساس فناوری نانو جهت ایجاد سطوح خودتمیزشونده، آب گریز و نفوذناپذیر افزایش چشمگیری یافته است. مواد در مقیاس نانومتری خواص خاصی از خود بروز می دهند. نانوذرات روی سطح، یک شبکه یکنواخت نفوذناپذیر تشکیل می دهند که برمبنای اصل خودآرایی استوار است. در رسیدن به خواصی مانند آبگریزی، نانوذرات موجود در پوشش باعث می شوند که سطح تماس قطرات آب با پوشش بسیار کم شده و در نتیجه چسبندگی آب به سطح فوق العاده کاهش یابد.. بنابراین قطرات آب تحت اثر جریان هوای کم و یا نیروی گرانش به راحتی روی سطح لغزیده و به دنبال آن آلودگی های روی سطح نیز جدا می شوند. پوشش های نانوپاک از انواع پوشش های مهندسی شده پیشرفته اند، که از سال ۲۰۰۸ نمونه های خارجی پوشش های نانوپاک وارد بازار شده اند. وجود ۴۶ نقطه بحرانی برای عامل ریزگردها توسط ماهواره پیدا شده است که برنامه کوتاه مدتی همچون مالچ پاشی برای این وضعیت نمی‌تواند تدبیر خیلی مناسبی باشد، ضمن اینکه مالچ نیز چون از مواد نفتی است برای خاک و رشد گیاهان اصلا مناسب نیست و به خاک آسیب می‌رساند. برنامه بلندمدت جلوگیری از خشک‌شدن تالاب‌ها، چرای بی‌رویه دام در مراتع و حفظ جنگل‌هاست که نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و همه جانبه با همکاری مسئولان مربوطه و نیز کشورهای درگیر دارد که البته کارهای انجام شده توسط این کشورها، به خاطر گستردگی مناطق موفق نبوده است.
کلیدواژه‌ها:
ریزگردها،مالچ پاشی،انتشار، مقابله با ریزگرد

مقدمه
منطقه خوزستان، احمد نادری در جلسه کارگروه گرد و غبار که امروز (۲۸ دی ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:‌ مساله ریزگردها حتی اگر ناشی از منشاءهای داخلی باشد، تنها از مسیر مالچ‌پاشی حل نخواهد شد بلکه باید متناسب با شرایط خاک از نظر بافت، ساختمان، دسترسی به منابع آب و وضعیت جغرافیایی در خصوص این مساله نظر داد.
‌حداقل ۶۰ گروه و شرکت وجود دارد که ادعاهایی نظیر ادعاهای مطرح شده در این جلسه را به صورت مکتوب ارسال کرده‌اند و چرا باید تنها ۴ گروه در جلسه امروز طرح‌های خود را ارایه کنند؟
‌حدود یک سال و نیم گذشته با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی خوزستان پروژه فناوری و تجاری‌سازی روش‌های تثبیت منشا ریزگردها به معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری ارایه شد و همچنین محل پایلوت این طرح نیز مشخص شد. این طرح نیاز به یک سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومانی دارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وعده داده که اگر یک سرمایه‌گذار اولیه از خود استان نسبت در اجرای این طرح همکاری کندف کمک‌ها و حمایت‌هایی را نیز برای اجرای این طرح خواهد داد.
به گزارش ایسنا؛ در جلسه امروز کارگروه مقابله با گرد و غبار ۴ طرح کاهش ریزگردها و مهار و مقابله با ریزگردها توسط ۴ گروه و شرکت مطرح شد.

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ۴
مقدمه ۵
اهداف پژوهش ۶
ابزار گردآوری ۶
اهمیت و ضرورت پژوهش ۶
عوامل ریشه‌ای در به وجود آمدن ریزگرد در ایرانی ۷
افزایش ریزگرد در سالهای اخیر ۷
تغذیه در گرد وغبار ۸
پیامدهای هجوم ریزگردها ۸
تاثیر بر کشاورزی ۸
تاثیر بر وسایل نقلیه ۹
تاثیر بر سلامت آب ۹
آمریکا و تجربه ی غبارستان ۹
کاهش ریزگردها از روش مالچ‌پاشی MNF 10
کاهش گرد و غبار با استفاده از ویناس ۱۱
تولید سیالات نانوتکنولوژی و معدنی برای مهار و مقابله با ریزگردها ۱۲
مهار کانون‌های ریزگرد با استفاده از نوعی گیاه سریع رشد ۱۳
نتیجه گیری ۱۴
راهکارهای مقابله با گرد و غبار داخلی ۱۵
افزایش بیماری‌های تنفسی، ریوی، چشمی و پوستی در اثر گرد و غبار ۱۶
بیابان‌­ها و صحرای عراق، سوریه، اردن و عربستان منبع گرد و غبار ایران ۱۶
راهکارهای مقابله با گرد و غبار داخلی ۱۷
منابع و ماخذ ۱۸

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل مقالات هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد