کد محصول: 369

تعداد صفحه: 27 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

مقدمه

در این فصل تعریف و قلمرو کار  بازاریابی بین الملل  مطرح می شود . سپس  کلیاتی راجع  به  انگیزه حضور شرکت ها  در بازارهای جهانی  و حیطه عمل بازاریابی مشتمل بر  دو بخش  عوامل قابل کنترل   و عوامل غیر قابل  کنترل مورد بررسی  قرار می گیرد .  پس از آن ،  انواع استراتژی  های بازاریابی بین الملل  و رموز موفقیت  و مهارت های  مورد نیاز  برای مدیران بازاریابی بین الملل  ارائه خواهد شد.

تعریف بازاریابی بین الملل

به طور کلی بازاریابی بین الملل  به فعالیت هایی اطلاق می شود  که برای ارضای نیازهای  مصرف کنندگان  صورت می گیرد .  البته تعاریف  متعددی  از بازاریابی ارائه شده است  که  در ذیل  به تعدادی از آن ها اشاره  می شود:

تشخیص نیازها،  توانمندی برآورده  کردن آنها،  وا یجاد و حفظ  مطلوبیت  برای مصرف کننده  و سود برای تولید کننده

اتخاذ استراتژی  یکپارچه ای با هدف ارضای نیازمندی های مشتریان

فعالیتی انسانی برای ارضای نیازها و خواسته ها از طریق مبادله فراگیر

تلاش هایی نظام یافته  برای شناخت نظام بازار و اقدام مناسب   برای پاسخگویی به انواع تقاضاها  با توجه  به نظام ارزشی جامعه.

به طور کلی بازاریابی بین الملل عبارت است  از فعالیت های  تجاری برای رساندن  کالا و خدمات یک کشور  به مشتریان ی در سایر کشورها  به منظور کسب  سود بازاریابی بین الملل  همچنین شامل  عملیات تولید  و فروش  کالا و خدمات در بیش از یک کشور  است ، بی آنکهی  کالایی از مرزهای  کشور اصلی عبور کند . مثلاً شرکت فورد  که محل اصلی آن  در  امریکاست،  خودروی تولید شده در آلمان  را به سایر کشورها  صادر می کند. به همین دلیل  گاهی به بازاریابی بین الملل،  بازاریابی چند ملیتی  نیز اطلاق می شود.

لازم به توضیح است  که  مفهوم ، مراحل  و اصول بازاریابی جنبه استاندارد  دارد و در تما بازارها  و کشورها قابل اجرا است .  بنابراین وجه تمایز  بازاریاب بین الملل  و  بازاریابی داخلی  مروط به حوزه فعالیت  آن هاست .  یعنی بازاریابی بین الملل تجارت  در یک کشور خارجی  و احیاناً تعمیم  آن شیوه تجارت به بیش از یک کشور است.

این تفاوت  در حوزه فعالیت  که موجب پیچیدگی  و تنوع امور  می شود،  کسب  دانش و مهارت  ویژه ای  به نام بازاریابی بین الملل را اجتناب پذیر می سازد .  از جمله مسائل مورد توجه  در بازاریابی آگاهی از مسائل  کشور(های)  دیگر ، تدوین  استراتژی  مناسب و معمول  داشتن  اقدامات خاص  برای حضور در بازاریابی هایی است  که  محیط آن   برای خارجیان  ناپایدار  و نامطمئن است.

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل مقالات هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد