کد محصول: 1264

تعداد صفحه: 108 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

چکیده :

خازنهای صنعتی که به منظور کاهش توان راکتیو و اصلاح ضریب قدرت در مدارهای الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب همفاز کننده ساکن و یا جبرانساز ساکن نیز نامیده می شوند. امروزه، استفاده از این گونه خازنها در شبکه ها و تاسیسات برقی جایگزین جبرانسازهای دوار شده است زیرا علاوه بر اینکه فاقد مشکلات راه اندازی است، دارای تلفات بسیار ناچیزی نیز می باشد.

در ساختمانها و کارخانه هایی که با ولتاژ فشار متوسط تغذیه شده ولی دارای بار متغیر فشار ضعیف است، برای تصحیح ضریب توان باید از خازنهای فشار ضعیف استفاده شود زیرا تجهیزات کنترل خودکار خازنهای ولتاژ پایین ضمن برخورداری از انعطاف پذیری مناسب، بسیار ارزانتر از وسایل مشابه فشار متوسط است.

مقدمه

با توجه به تأثیرات مهم اقتصادی و زیست محیطی در تولید، توزیع و مصرف انرژی الکتریکی در هر کشور بررسی و وضعیت انرژی از دیدگاه کلان حائز اهمیت فراوان است. افزایش چشمگیر هزینه تولید انرژی و توجه فزاینده جهان امروز به مسائل مربوط به محیط زیست موجب شده است که در یکی دو دهه اخیر در بسیاری از کشورها دو طرف معامله انرژی یعنی تولید و مصرف مورد بازبینی قرار گیرد. اهمیت انرژی الکتریکی به عنوان یکی از زیر بخش های سیستم انرژی در هر کشور از آنجاست که در بسیاری از کشورهای صنعتی این بخش بیشترین انرژی کشور را در مقایسه با سایر زیر بخش های انرژی شامل نفت، گاز، زغال سنگ و… به خود اختصاص می دهد. بدین ترتیب بررسی و تحلیل مدل انرژی یک کشور با هدف افزایش بازدهی در سطح کلان و نیز کاهش تأثیرات منفی زیست محیطی در گرو بررسی جامعی در زمینه انرژی الکتریکی است. بررسی و آمار مربوط به مصرف کل انرژی و همچنین مصرف انرژی الکتریکی در هر کشور حاکی از آن است که به طور کلی با صنعتی شدن یک جامعه، مصرف سرانه انرژی و نیز مصرف سرانه انرژی الکتریکی روند صعودی دارد. لیکن نرخ رشد مصرف انرژی الکتریکی سرانه به مراتب بیشتر از نرخ رشد مصرف کل انرژی سرانه می باشد. بدیهی است با صنعتی شدن هر کشور، میزان تولیدات صنعتی، کشاورزی و… افزایش یافته و از آنجا که این تولیدات مستلزم مصرف مقادیر قابل توجهی انرژی الکتریکی می باشند، لذا آهنگ رشد انرژی الکتریکی مصرفی همگام با سیر صنعتی شدن جامعه خواهد بود.

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل پروژه ها هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد