کد محصول: 956

تعداد صفحه: 17 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

گزارش کارورزی در بانک ملی

فصل اول: آشنایی با سازمان

بانک ملی ایران، بانک تجاری نیمه‌دولتی ایرانی است، که به‌عنوان بزرگترین شرکت ایرانی به‌شمار می‌آید. این بانک نخستین بار اقدام به چاپ اسکناس در ایران کرد و پیش از تاسیس بانک مرکزی ایران این وظیفه را برعهده داشت.

در سال ۲۰۱۱ مجموع دارایی‌های بانک ملی ایران معادل ۷۲ میلیارد دلار اعلام شد. بانک ملی ایران هم‌اکنون بر پایه میزان درآمد سالیانه، بزرگترین بانک در ایران محسوب می‌شود.

تاریخچه

قانون تأسیس بانک ملی ایران در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۰۶ ش به تصویب مجلس شورای ملی رسید و اساسنامه این بانک در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۰۷ به تصویب کمیسیون مالیه مجلس شورای ملی رسید.

بانک ملی ایران کار خود را به طور رسمی در تاریخ سه شنبه ۲۰ شهریور ماه سال ۱۳۰۷ در تهران آغاز کرد.

بر روی سکه ۲۰ ریالی پهلوی با دو تصویر آمده است:

در یک طرف تصویر رضا پهلوی با نوشته صحبت رضاشاه: تاسیس بانک ملی ایران یکی از آرزوهای دیرینه ملت من بوده است و در طرف دیگر با تصویر محمدرضا پهلوی با نوشته: تاسیس بانک ملی ایران یکی از پایه‌های حقیقی استقلال ایران بود.

اولین مدیر عامل بانک ملی ایران دکتر کورت لیندن بلات آلمانی بود، که به همراه فوگل معاونش و ۷۰ کارشناس امور بانکی از آلمان به ایران آمدند. بانک ملی ایران کار خود را با سرمایه اولیه ۲۰ میلیون ریال و با سه شعبه مرکزی، مستقر در بازار تهران و بندر بوشهر، آغاز کرد. اولین شعبه بین‌المللی این بانک در شهر هامبورگ، آلمان و در سال ۱۳۲۷ ش آغاز به کار کرد.

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل گزارش کارورزی هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد