کد محصول: 1733

تعداد صفحه: 122 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

اولویت‎ بندی تاثیر ابزار های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور از دید گردشگران

چکیده

ایران از بازار جهانی صنعت گردشگری، به عنوان بزرگترین صنعت رو به رشد دنیا، سهم بسیار ناچیزی دارد. اینترنت، به دلیل مزایا و توانمندی‎های ویژه‎ای که دارد بهترین کانال ارتباطی برای جذب گردشگران خارجی به کشور دانسته می‎شود؛ از این‎رو در پژوهش حاضر، تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی را، با استفاده از مدل لاویج و استاینر، بر جذب گردشگران اروپایی به کشور مورد ارزیابی قرار دادیم. با استفاده از روش نمونه‎گیری در دسترس در توزیع پرسشنامه‎ها، به تعداد ۱۵۰ پرسشنامه‎ بازگشتی را مورد تحلیل قرار دادیم و در نهایت، استنباط شد که تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران، بر جذب گردشگران اروپایی به کشور تاثیر چندانی ندارد. در پایان، پیشنهاد شد برنامه‎های تبلیغاتی گردشگری کشور به دست افرادی متخصص و با تجربه مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد و به طور مداوم ارزیابی شود.

واژگان کلیدی: تبلیغات، اینترنت، گردشگری، ارزیابی، ایران

Keywords: advertising, internet, tourism, measurement, Iran

مقدمه
تبلیغات، یکی از ابزارهای بازاریابی برای رشد و توسعه‎ی هر صنعتی از جمله صنعت گردشگری است. در صنایع گردشگری و اوقات فراغت، تبلیغات ابزاری کلیدی است چرا که مصرف‎کنندگان بالقوه باید تصمیمات خریدشان را بر مبنای تصاویر ذهنی خویش از محصولات اتخاذ کنند زیرا به طور فیزیکی قادر به تجربه‎ی آن‎ها قبل از مصرف نیستند. در نتیجه تبلیغات، متغیری حیاتی در آمیخته‎ی بازاریابی گردشگری و اوقات فراغت می‎باشد و دامنه‎ی وسیعی از فعالیت‎ها و عوامل را در بر می‎گیرد. (مورگان و پریچارد، ۲۰۰۰)
پژوهش پیش رو با عنوان “اولویت‎بندی تاثیر ابزار‎های تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشور (از دید گردشگران)” انجام شده‎است، و در مروری بر ادبیات گذشته، تنها دو پژوهش مرتبط با موضوع در ایران یافت شد. این پژوهش‎ها در ارتباط با تبلیغات، به طور کلی، در گردشگری بوده و هیچ پژوهشی در ارتباط با تبلیغات اینترنتی در حوزه‎ی گردشگری یافت نشد.
در سال ۱۳۷۴، علی ملکی تحقیقی با عنوان “تاثیر تبلیغات در جذب جهانگردان خارجی به کشور از دیدگاه جهانگردان” را انجام داده است. در این تحقیق  که از روش پیمایشی استفاده شده، به بررسی بوجه‎های تبلیغاتی کشورها، بررسی وضعیت تبلیغات در شرکت‎های خدمات سیاحتی نمونه، بررسی برنامه پنج ساله اول توسعه و در آخر مقایسه اهداف برنامه و عملکرد افزایش تعداد جهانگردان پرداخته شده‎است (ملکی، ۱۳۷۴). در نتایج نیز بیشتر به اهمیت گردشگری در عصر حاضر تاکید شده و در مورد توسعه‎ی آن پیشنهاد‎هایی کلی مانند توسعه و تقویت برنامه‎های تبلیغاتی برای معرفی ایران داده شده‎است.
تحقیقی دیگر در سال ۱۳۸۱ با عنوان “تاثیر تبلیغات بر جذب گردشگران بین‎المللی به شهر اصفهان از دید گردشگران”، توسط رضا اکبری انجام شد که به بررسی تاثیر ابزار تبلیغاتی استفاده‎شده در شهر اصفهان پرداخته است. در این تحقیق نیز از روش پیمایشی استفاده شد و در آخر به این نتیجه رسیده است که هیچ کدام از ابزارهای تبلیغاتی استفاده‎شده تاثیری در جذب گردشگران خارجی نداشته است و کتاب راهنما به عنوان موثرترین ابزار تبلیغاتی و بعد از آن به ترتیب، تبلیغات اینترنتی، تلویزیون، بروشور، و روزنامه قرار می‎گیرند. (اکبری، ۱۳۸۱)

فهرست مطالب

فصل اول: طرح و کلیات تحقیق
۱-۱- بیان مساله    ۳
۱-۲- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق    ۴
۱-۳- اهداف تحقیق    ۵
۱-۴- سوالات تحقیق    ۵
۱-۵- شرح واژه‎ها و اصطلاحات تحقیق    ۶
۱-۶- فرایند پژوهش    ۷
فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین
۲-۱- بازاریابی    ۹
۲-۱-۱- بازاریابی و تبلیغات    ۹
۲-۱-۲- ارتباطات بازاریابی و جایگاه تبلیغات    ۱۲
۲-۲- تبلیغات    ۱۳
۲-۲-۱- اهمیت تبلیغات    ۱۳
۲-۲-۲- تاریخچه شکل گیری تبلیغات    ۱۵
۲-۲-۲-۱- تاریخچه شکل گیری تبلیغات در ایران    ۱۷
۲-۲-۳- برنامه تبلیغاتی    ۱۸
۲-۲-۳-۱- اهداف تبلیغ    ۱۸
۲-۲-۳-۲- بودجه‎بندی تبلیغ    ۲۰
۲-۲-۳-۳- پیام تبلیغ    ۲۰
۲-۲-۳-۴- انتخاب رسانه    ۲۱
۲-۲-۳-۵- ارزیابی تبلیغ    ۲۲
۲-۲-۴- رسانه‎های (ابزار) تبلیغاتی    ۲۲
۲-۲-۴-۱- تلویزیون    ۲۲
۲-۲-۴-۲- رادیو    ۲۳
۲-۲-۴-۳- تبلیغات چاپی    ۲۴
۲-۲-۴-۴- روزنامه    ۲۴
۲-۲-۴-۵- مجله    ۲۵
۲-۲-۴-۶- بروشور    ۲۶
۲-۲-۴-۷- پوستر    ۲۶
۲-۲-۴-۸- تبلیغات محیطی    ۲۶
۲-۲-۴-۸-۱- تبلیغات فضای باز    ۲۷
۲-۲-۴-۸-۲- تبلیغات در محل خرید    ۲۷
۲-۲-۴-۹- تبلیغات اینترنتی    ۲۸
۲-۲-۵- تبلیغات و اینترنت    ۲۸
۲-۲-۵-۱- تبلیغات اینترنتی    ۲۸
۲-۲-۵-۲- اینترنت    ۳۰
۲-۲-۵-۳- اینترنت و آمیخته ترفیع    ۳۱
۲-۲-۵-۴- جایگاه اینترنت در تبلیغات    ۳۲
۲-۲-۵-۵- مقایسه تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتی    ۳۳
۲-۲-۵-۶- مزایای اینترنت    ۳۴
۲-۲-۵-۷- علل استفاده از تبلیغات اینترنتی    ۳۵
۲-۲-۵-۸- درآمد‎های حاصل از تبلیغات اینترنتی    ۳۷
۲-۲-۵-۹- مزایای تبلیغات اینترنتی    ۳۹
۲-۲-۵-۱۰- معایب تبلیغات در اینترنت    ۴۳
۲-۲-۶- روش‎های تبلیغات اینترنتی    ۴۴
۲-۲-۶-۱- روش‎های تبلیغات اینترنتی (حنفی‎زاده)    ۴۴
۲-۲-۶-۱-۱- بنرها    ۴۴
۲-۲-۶-۱-۲- پاپ‎آپ و پاپ‎آندر    ۴۵
۲-۲-۶-۱-۳- تبلیغات بر روی ایمیل‎ها    ۴۶
۲-۲-۶-۱-۴- تبلیغ در موتور‎های جستجو    ۴۷
۲-۲-۶-۱-۵- تبلیغات ویدئویی    ۴۷
۲-۲-۶-۱-۶- باتن‎ها    ۴۸
۲-۲-۶-۱-۷- آسمان خراش‎ها    ۴۸
۲-۲-۶-۱-۸- تبلیغات در اتاق‎های گفتگو    ۴۸
۲-۲-۶-۱-۹- درون‎شبکه‎ای‎ها    ۴۸
۲-۲-۶-۱-۱۰- تبلیغات متحرک    ۴۸
۲-۲-۶-۱-۱۱- مربع بزرگ‎ها    ۴۹
۲-۲-۶-۱-۱۲- باتن‎های بزرگ    ۴۹
۲-۲-۶-۱-۱۳- سوپر بنر‎ها    ۴۹
۲-۲-۶-۱-۱۴- تایل‎ها    ۴۹
۲-۲-۶-۱-۱۵- ایرلاگ‎ها    ۴۹
۲-۲-۶-۱-۱۶- تبلیغات حامی‎گری    ۴۹
۲-۲-۶-۱-۱۷- تبلیغات طبقه‎بندی شده    ۴۹
۲-۲-۶-۱-۱۸- فوق اتصال‎ها یا هایپرلینک‎ها    ۵۰
۲-۲-۶-۱-۱۹- وب‎سایت‎ها    ۵۰
۲-۲-۶-۱-۲۰- تبلیغات بر روی بازی‎های آنی    ۵۰
۲-۲-۶-۲- روش‎های تبلیغات اینترنتی (تای و چانگ)    ۵۰
۲-۲-۶-۲-۱- بنر‎های تبلیغاتی    ۵۱
۲-۲-۶-۲-۲- پنجره‎های پاپ‎اوت (پاپ‎آپ‎ها)    ۵۱
۲-۲-۶-۲-۳- تبلیغات متنی    ۵۱
۲-۲-۶-۲-۴- تبلیغات ویدئویی    ۵۲
۲-۲-۶-۲-۵- تبلیغات ایمیل    ۵۲
۲-۲-۷- ارزیابی تبلیغ    ۵۳
۲-۲-۸- روش‎های ارزیابی اثربخشی تبلیغات بازرگانی    ۵۴
۲-۲-۸-۱- آثار تبلیغ بر فروش    ۵۴
۲-۲-۸-۱-۱- روش رابطه پیشین فروش- تبلیغ    ۵۴
۲-۲-۸-۱-۲- روش مطالعات تجربی (نتایج فروش)    ۵۴
۲-۲-۸-۲- اندازه‎گیری آثار ارتباطی    ۵۵
۲-۲-۸-۲-۱- آزمایش‎های قبل از اجرای تبلیغ    ۵۵
۲-۲-۸-۲-۲- آزمایش‎های پس از انجام تبلیغ    ۵۸
۶-۲-۲- تکنیک طرز فکر (نظر سنجی)    ۶۳
۲-۲-۹- پژوهش‎های انجام‎شده در ایران با موضوع تبلیغات در حوزه گردشگری    ۶۹
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
۳-۱- طرح تحقیق    ۷۱
۳-۲- جامعه آماری    ۷۲
۳-۳- روش نمونه‌گیری و حجم نمونه    ۷۳
۳-۴- ابزار سنجش    ۷۳
۳-۵- طراحی پرسشنامه    ۷۴
۳-۶- پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه    ۷۵
۳-۷- روایی پرسشنامه    ۷۶
۳-۸- روش تجزیه و تحلیل داده‎ها    ۷۶
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری یافته‎های تحقیق
۴-۱- توصیف داده‎ها    ۷۹
۴-۲- آزمون فرضیات    ۸۲
فصل پنجم: بحث و نتیجه‎گیری
۵-۱- جمع‎بندی یافته‎های تحقیق    ۹۳
۵-۲- فرضیات پژوهش    ۹۴
۵-۲-۱- فرضیه‎های اصلی پژوهش    ۹۴
۵-۲-۲- فرضیه‎های فرعی پژوهش    ۹۴
۵-۳- پیشنهادات    ۹۸
۵-۳-۱- پیشنهادات حاصل از نتایج پژوهش    ۹۸
۵-۳-۲- پیشنهادات برای پژوهش‎های آتی    ۹۹
۵-۴- محدودیت‎های پژوهش و سخن آخر    ۱۰۰
منابع و مآخذ
منابع فارسی    أ‌
منابع لاتین    ث‌
ضمائم
پرسشنامه    خ‌

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل پایان نامه ها هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد