کد محصول: 2150

تعداد صفحه: 15 صفحه

نوع فایل: PowerPoint

قیمت: 31000 تومان

پاورپوینت علل قوز پشت یا کیفوز و درمان آن

چکیده

قوز پشت یا کیفوزاختلالی است که بر روی مهره‌های ناحیه قفسه سینه تاثیر می‌گذارد و منجر به خم شدن کمر خواهد شد و به این ترتیب فرد قوز دار به نظر می‌رسد. این اختلال می‌تواند به علت حالت نامناسب بدن در طول دوران کودکی به وجود بیاید یا آنکه به دنبال شکل گیری غیرعادی مهره‌ها و مشکلات رشد در ستون فقرات ایجاد شود.

ستون فقرات

فقرات شما از ناحیه جمجمه تا لگن امتداد دارد و از ۲۴ استخوان مستطیل مانند ساخته شده است که به آن مهره گفته می‌شود. این مهره‌ها روی هم قرار دارند و توسط پدهای نرم که دیسک نام دارند از هم جدا شده اند. دیسک به عنوان ضربه گیر عمل می‌کند و از آسیب دیدگی بدن جلوگیری خواهد کرد. مهره‌ها توسط باندهای سفتی که رباط نام دارند به هم متصل می‌شوند. رباط و عضلات ستون فقرات در کنار هم باعث تقویت کمر می‌شوند.

نامناسب بودن حالت بدن

نامناسب بودن عضلات بدن در دوران کودکی از قبیل قوز کمر و خم شدن به سمت جلو در هنگام نوشتن تکالیف مدرسه و سنگین بودن کوله پشتی می‌‌تواند باعث کشیدگی رباط و عضلاتی می‌شود که از مهره‌ها محافظت می‌کنند. این امر باعث می‌‌شود که مهره‌های ناحیه قفسه سینه از حالت اصلی خود خارج شوند و باعث بروز گوژ پشتی شوند. قوز پشت که به علت مناسب بودن حالت بدن به وجود بیاید کیفوز وضعیتی نام دارد.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد