کد محصول: 2004

تعداد صفحه: 10 صفحه

نوع فایل: PowerPoint

قیمت: 35000 تومان

پاورپوینت زندگی پرخطر

مقدمه

آیا می دانید رفتار پرخطر چیست انواع خاصی از رفتارها که باعث افزایش احتمال ابتلای افراد به ناخوشی یا بیماری می شوند را رفتار پرخطر گویند.

به همین جهت تغییر رفتارهای پرخطر، هدف عمده پیشگیری از بیماری ها بوده و موجب سلامت جامعه و ایجاد زندگی سالم می شود. شش رفتار پرخطر که می توانیم با پیشگیری از آنها زندگی سالمی داشته باشیم در ذیل آمده است.

۱ـ تغذیه نامناسب: افزایش مصرف روغن ها و چربی ها، مواد قندی و نمک خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، فشار خون، چاقی، دیابت و برخی از انواع سرطان ها را افزایش می دهد.

آیا می دانید شایع ترین علت مرگ و میر در کشور بیماری های قلبی و عروقی است که باعث ۳۰۰ مورد از ۸۰۰ مرگ در شبانه روز می باشد.

مصرف زیاد نمک از مهمترین عوامل افزایش فشار خون است و مصرف زیاد مواد قندی باعث چاقی می شود و چاقی زمینه ساز ابتلای انسان به بیماری قلبی و عروقی، دیابت نوع دوم و برخی از سرطان ها است بنابراین برای پیشگیری از افزایش فشار خون مصرف نمک را کاهش دهید. به هنگام طبخ غذا تا حد امکان، نمک کمتر به غذا اضافه کنید و به غذای کودکان زیر یک سال نمک اضافه کنید.

از مصرف بی رویه شیرینی های خامه دار، چیپس، سس سفید سالاد، سوسیس، کالباس، همبرگر، کله پاچه، مغز و دل و قلوه که حاوی مقادیر زیادی چربی هستند اجتناب کنید.

برای پیشگیری از افزایش کلسترول خون به جای روغن حیوانی و روغن نباتی جامد از روغن مایع نظیر روغن زیتون و روغن آفتابگردان استفاده کنید و برای کاهش مصرف چربی ها غذاها را به صورت کبابی، تنوری و بخارپز و یا آب پز تهیه کنید.

چربی قابل رویت گوشت قرمز و پوست مرغ را قبل از طبخ جدا کنید سعی کنید حداقل هفته ای دو بار ماهی مصرف کنید. و از موادغذایی حاوی الیاف گیاهی و مواد مغذی مثل سبوس غلات و نان های سبوس دار استفاده کنید.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد