کد محصول: 1871

تعداد صفحه: 20 صفحه

نوع فایل: PowerPoint

قیمت: 35000 تومان

پاورپوینت روش های هرس و تربیت درختان

مقدمه

اگر پس از احداث باغ میوه، نهالهای کاشته شده به حالت طبیعی خود رها شوند و هیچ دخالتی در رشد و شاخه بندی طبیعی آن ها صورت نگیرد، شاخه های مزاحم و پر پیچ و خم در داخل تاج درخت رشد کرده و به دلیل متراکم شدن تاج درخت و سایهاندازی شاخه های بالایی هیچ نوری به قسمتهای وسط و پایین درخت نخواهد رسید. در چنین شرایطی شاخه ها بهتدریج خشک شده و از بین میروند. باردهی درخت نیز محدود  گشته و میزان محصول و کیفیت آن پایین خواهد آمد. علاوه بر این، مشکل سالآوری و تناوب باردهی نیز بروز می کند، به طوری که درخت در یک سال میوه های زیاد و ریز تولید کرده و در سال بعد تولید ناچیزی خواهد داشت و یا بدون بار خواهد بود.

درصورتیکه اگر در اولین سال کاشت، به درختان فرم و شکل مطلوب داده شده و تربیت شوند و با ادامه رشد به طور منظم و مداوم هرس شوند، قادر خواهیم بود که با ایجاد یک چارچوب محکم و مناسب امکان باروری سالیانه همراه با کیفیت مطلوب را فراهم نماییم، بنابراین لزوم اجرای صحیح عملیات تربیت جهت ایجاد شکل و فرم مناسب و انجام هرس به منظور باردهی منظم و مطلوب ضروری است.

تربیت نهال

تربیت و فرمدهی بر روی نهالهای جوان یک تا سه ساله انجام میشود. هدف از این نوع هرس ایجاد شکل و چهارچوب مناسب با توجه به طبیعت گیاه است که بتواند عملکرد و کیفیت مناسبی را در آینده داشته باشد.

در هرس فرمدهی ابتدا نهال از ارتفاع مناسب سربرداری میشود. در سال بعد از بین شاخه های تولید شده، تعدادی انتخاب و حفظ میشوند و بقیه به طور کامل حذف خواهند شد. در صورتی که نهال خریداری شده دارای شاخه های جانبی مناسبی بود، نیازی به سربرداری ندارد. شاخه هایی که انتخاب و حفظ میشوند، باید در قسمتهای مناسبی از تنه اصلی قرار گرفته باشند. شاخه ها می بایست نسبت به یکدیگر دارای تقارن ، دارای زاویه و فاصله مناسبی از هم دیگر و از تنه اصلی داشته باشند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد