کد محصول: 625

تعداد صفحه: 98 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

چکیده

دامنه بررسی برای تمام روش های EOR ارائه شده است. داده های پروژه های EOR از تمام جهان جمع شده است و خصوصیات عملیات و منابع در نمونه ثبت شده است. مواردی مانند داده هایی مثل جاذبه نفتی و روند موجود EOR در روندی گرافیکی نشان داده شده است. دامنه موجود برای نفت و منابع نفتی و مکانیزم های مربوطه بررسی شده است. وضعیت فعلی برای این نمونه ها بررسی شده است و روند ارتباطی بین آنان هم به صورت خلاصه شرح داده شده است. روش ازدیاد برداشت  با بخار هنوز روش غالب این موضوع محسوب می شود ، روند استفاده از نمونه های شیمیایی موفق نبوده است اما پلیمر و ژل به صورت مناسب پیاده سازی شده است. تنها استفاده از ماده CO۲ به صورت دنباله دار توسعه داشته است.

مقدمه

نفت در ایران از هزاران سال پیش به واسطه نشت طبیعی آن در مناطق جنوبی شناخته شده بود. در دایره المعارف بزرگ لاروس آمده است ” نخستین چاه نفت به فرمان داریوش شاهنشاه هخامنشی در استان شوش حفاری شده است. کاوشهای باستان شناسی نشان داده است که مردمان کشور ایران حدودا” پنج هزار سال قبل از قیر برای تهیه ملاط و اندود کردن کشتیها و همچنین از نفت برای ایجاد روشنایی و درمان بعضی از امراض استفاده می کرده اند. هردوت تاریخ نویس یونانی دنیای باستان در کتاب خود چگونگی کندن چاه و استخراج نفترا در ایران شرح داده است، به گفته وی در محلی به نام ” اردریکا” در نزدیکی شوش چاهی بوده است که نفت و آب نمک را از آن به کمک چرخ ودلو استخراج کرده و در حوضچه های سرباز نزدیک آن میریختند تامواد سبک نفت تبخیر شده و از قیر و نمک سفت شده استفاده میکردند.

در دنیای مدرن اولین چاه نفت توسط شخصی به نام دریک (DRAKE) که پایه گذار موسسه ایبنامPENNSYLVANIAROCK OIL COMPANY  بود، به تاریخ ۲۷ اوت ۱۸۵۹ میلادی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا حفر شد، از این حلقه چاه که بعد از حدود ۵ سال تلاش در عمق ۲۳ متری به نفت رسید در اولین روز حدود چهار هزار لیتر نفت به دست آمد. و این مقدمه پیدایش صنعت بزرگی به نام صنعت نفت در جهان بود که تمام معادلات سیاسی و اقتصادی دنیا را تحت شعاع قرارداد.

لوفتوس(W.K. LOFTUS) اولین فرد خارجی بود که بطور تخصصی از مناطق نفت خیز ایران بازدید به عمل آورد. وی در گزارشی که به سال ۱۸۵۵منتشرنمود اظهار داشته است که تنها چشمه قیر بررسی شده توسط ایشان در کنار کوه های بختیاری و مسجد دور افتاده ای در نزدیکی کوه آسماری مسجد سلیمان قرار داشته است.

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل پروژه ها هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد