کد محصول: 1482
تعداد صفحه: 19 صفحه
نوع فایل: PDF,Word
قیمت: 31000 تومان
چکیده:
بسیارند دانش آموزانی که بااندک تلاشی دردرس هایی مانند علوم اجتماعی،تاریخ،جغرافیا،ادبیات و… ترسی ازعدم موفقیت خویش نخواهندداشت.درحالی که بسیاری ازافرادبه ویژه نوجوانان به رغم تلاش زیاددردرس ریاضی بازهم دچار مشکل در فهم مطالب هستندو ازب ازده خوبی درکار بهره مند نمی باشند .فرد،آموزشگاه،خانواده واجتماع،روش های تدریس معلمین و… ازجمله عواملی است که برپیشرفت ریاضی دانش آموزان تأثیرگذارند.مانیزبه عنوان یک معلم ریاضیات بایستی باندیشیم که چرابرخی یابسیاری ازفراگیران باریاضیات مشکل دارندوآن رابه درستی درک نمی کنندویادگیری معناداربرای آنان اتفاق نمی افتد.اگرمعتقدباشیم که بیشترمعلمان به مسئولیت خویش درپایه ریزی یک پایه منطقی در ریاضیات دانش آموزان تحت تعلیم خودواقفند،بایدازهرنوع راهنمایی درانجام وظیفه استقبال نماییم.دراین مقاله راه هایی پیشنهاد می کنیم تاهمراه بافعالیت های مناسب،راه ها
بااهمیت توسعه ریاضیات در دانش آموزان راگام به گام تقویت کنیم وپیشرفت آنهارادر درس ریاضی باعث گردیم.
فهرست مطالب
چکیده: ۱
۱- مقدمه ۲
۱- ۱- مشکلات فرا روی آموزش و یادگیری ریاضیات ۲
۲- عوامل فردی ۴
۲- ۱- هدف : ۴
۲-۲- انگیزه : ۵
۳- روشهای ایجادانگیزه ریاضیات دردانش آموزان ۵
۳- ۱- مشارکت دانش آموز مهم ترین روش ایجاد انگیزه: ۶
۴- عوامل آموزشگاهی ۷
۴- ۱- روابط معلم ودانش آموز: ۷
۴- ۲- مهارت معلمان: ۸
۴-۳- فضای کلاس و تسهیلات مدرسه: ۱۱
۴-۴- انتظارات مدرسه از دانش آموزان: ۱۱
۵- عوامل خانوادگی واجتماعی ۱۱
۵- ۱- شرایط عاطفی و امنیت محیط خانواده: ۱۱
۵- ۲- تحصیلات وسطح فرهنگ خانواده: ۱۲
۵- ۳- ارتباط بین اولیا ومربیان: ۱۳
۶- ۳- تأثیر تغذیه و بهداشت در یادگیری درس ریاضیات ۱۳
نتیجه گیری ۱۵
پیشنهادات ۱۶
منابع و ماخذ ۱۹