کد محصول: 312

تعداد صفحه: 115 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

مقدمه

بیماریهای انگلی

تعداد بسیار زیاد و متنوعی  از گونه های  جانوری  قادرند تحت شرایط خاصی به ماهی هجوم  آورده و منجر به ایجاد بیماریهای انگلی شوند (از تک یاخته ا ی های  میکروسکوپی تا سخت پوستان و کرمهای  حلقوی  ماکروسکوپی) در جدول انگلهای مهم ماهی آورده شده است.

تک یاخته ها

   تک یاخته ها به سلسله آغازیان تعلق دارند که کلیه فعالیتهای حیاتی آنها در یک سلول و به کمک اندامهای درونی مختلف انجام می گیرد.این سلسله شامل ارگانیسم های تک سلولی اولیه یوکاریوتیک(دارای هسته حقیقی) بوده که قارچها،گیاهان و جانوران تک سلولی از آنها اشتقاق یافته و به این دلیل ساختار داخل سلولی آنها از تنوع خاصی برخوردار است. جانوران تک سلولی  یا تک یاخته ها با دو مشخصه از دیگر تک یاخته های گیاهی و قارچی متفاوت هستند. اول آنکه ساختار تشریحی آنها ویژگی خاصی داشته و دوم آنکه سوخت و ساز آنها بیشتر به حیات جانوری شباهت دارد تا قارچها و گیاهان.

  تا کنون بالغ بر پنجاه هزار گونه تک یاخته جانوری شناسایی شده اند که در آب و خاک زیست می کنند و برخی از آنها انگل سایر حیوانات هستند. اولین تک یاخته ی ماهیان که مورد شناسایی و بررسی قرار گرفت ،انگل ایکتیوفتیریوس(عامل بیماری لکه سفید) بوده است .

  گونه های زیادی از تک یاخته ها در محیط آب زیست می کنند و دارای زندگی آزاد و برخی دیگر زندگی انگلی اند. توانایی آنها در تکثیر سریع در سطح و یا داخل بدن ماهیان ، بیماریزایی آنها را به طور قابل افزایش می دهد. روش و تجهیزات مورد نیاز برای جداسازی ، تثبیت، رنگ آمیزی و تشخیص آنها تا حد زیادی پیچیده است.

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل پروژه ها هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد