کد محصول: 915

تعداد صفحه: 20 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

شیوه ارتباطات پست در ایران از قدیم تا کنون

مقدمه

مقاله مزبور مجموعه ای از ارتباطات و شیوه انتقال آن در دوره های مختلف تاریخی می باشد که می تواند تا حدودی ما را با چگونگی ایجاد چاپارخانه ها درایران ونامهای مختلف آن در دوره های مختلف و وظایف آن آشنا نماید وبه دلیل گستر دگی مطالب سعی نمودیم که بیشتر به دوره هایی که بیشتربه این سیتسم توجه نمودند را بررسی کنیم.

این مقاله دردو بخش تنظیم شده است که بخش اول شامل شیوه انتقال ارتباطات و خبرگیری دردوران قبل اسلام وچگونگی تاسیس آن می باشد که شامل بخشهای مختلفی می باشد .

بخش دوم درمورد شیوه ارتباطات ونقش آن دراداره حکومت درایران بعدازاسلام می باشد.

ارتباطات پست قبل ازاسلام – کوروش

ارتباطات درادوارمختلف درایران وجود داشته است ولی در زمان هخامنشی این ارتباطات شکل منسجم تری به خود گرفت بطوری که شاهان هخامنشی درضمن سرکوبی دشمنان ودفع رقیبان به اصول مملکت داری هم واقف بوده اند؛

ومهمترین قدمی که برای توسعه نفوذ، افزایش تجارت ، ایجاد امنیت وتهیه موجبات سعادت مردم کشوربرداشتند اصلاح وفزونی راهها [ شریانهای حیاتی مملکت ] بود درزمان مادها که راهها ، پلها ، کاروانسرهای بسیاری درقلمرو خود داشتند.

دولت هخامنشی از جمله کوروش و داریوش این راهها را نیز مورد استفاده قرارداد ند هخامنشیان درمدت کمی انتظامات اداره چاپاری ها رادرامپراطوری پهناور خویش به مرحله وسیعی رساندن به طوری که کار آنان سر لوحه دیگر دولتها وممالک دیگر قرار گرفت .

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل مقالات هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد