کد محصول: 365

تعداد صفحه: 16 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

مقدمه

ذکر این نکات واقعاً لازم است، چرا که اگر قرار بود در یک دیسک سخت (به ابعاد یک بسته سیگار کوچک) و فرضاً یک مدل از آخرین تولیدات کمپانی مرسدس بنز، توسط متخصصان مکانیک، الکترونیک، شیمی، فیزیک، ریاضیات و … انجام پذیرد، مطمئن باشید که در این میان، دیسک سخت از همه لحاظ گوی سبقت را می ربود و آخرین مدل مرسدس بنز با همه نام و فن آوری بکار رفته در آن، به عنوان یکی از بهترین خودروهای موجود جهان، در مقابل این اعجوبه کوچک و شگفت انگیز، یک ساخته عقب افتاده و ابتدایی محسوب می شد، و اگر قرار بود کمپانی بنز در این رقابت پیروز و یا حداقل سرافکنده نشود، می بایست اتومبیلی عرضه کند که حداقل تکنولوژی ۱۰۰ سال آینده را در خود لحاظ کرده باشد.

یعنی اتومبیلی که بر اساس معیارهای عملیاتی یک دیسک سخت و در مقایسه با آن، امکان خطا در طراحی و عملکرد، و نحوه کارایی آن، به چیزی تقریباً نزدیک به صفر رسیده باشد. این اتومبیل باید آنقدر هوشمند و خود آگاه و با تکنولوژی برتر ساخته شده باشد، که ۹۹/۹۹% نباید تصادف کند، از کار بیافتد، به تعمیرگاه و سرویس نیاز داشته باشد، از تنظیم خارج شود، و در همه موارد، نیازی هم به راننده وجود نداشته باشد !!

باور کنید این عبارت اغراق نیست و یک دیسک سخت در اکثر مواقع عمر مفید خود (مگر زمانی که حقیقتاً مستهلک شده و یا صدماتی غیر قابل جبران به آن وارد شده) دقیقا همینطور عمل می کند، و اگر اینطور نبود، ما و شما میبایست در هر لحظه منتظر اشتباه و مصیبتی بزرگ بودیم و دیگر هرگز نمی توانستیم با خیال راحت مقابل کامپیوتر بنشینیم و با آسودگی و بی خیالی و حتی با چشم بسته، داده ها و فایل ها را کپی، ذخیره، حذف و… هزار بلای دیگر سر آنها آورده و این کارها را آنقدر ساده و پیش پا افتاده و بدیهی تصور کنیم و متأسفانه کمتر به این موضوع فکر کنیم که این همه دقت و نظم در عملکرد و محاسبه بی غلط و بدون اشتباه در مورد این میزان حجم عظیم داده ها و هزاران مگابایتی که در یک چشم به هم زدن باید مدیریت و سامان دهی شوند، اصولا کار ساده ای نیست و بیشتر به یک جادوگری شبیه است. آن هم با توجه به اینکه دیسک سخت بر خلاف قطعه ای مثل Ram، دارای اجزای مکانیکی و متحرک بوده و این خود ساز و کار آن را بسیار پیچیده تر کرد و خلاصه واقعاً تعجب آور است که قطعه ای به این کوچکی، در یک سیستم کامپیوتری چنین اهمیتی دارد، تا این حد جان سخت و دقیق است و با این جثه کوچک، در واقع انبار و ذخیره ساز کل موجودی ما در کامپیوتر در قالب فایل و داده می باشد.

بله، حجم دیسک سخت های امروزی را هم دست کم نگیرید. امروزه یک دیسک سخت به ظاهر کوچک و اندازه کف دست (با حجم و ظرفیتی ۲۵۰ گیگابایتی) می تواند کل آرشیو کتابخانه های بزرگ دنیا را در خود جای دهد و در واقع از هر لحاظ که محاسبه شود، یک دیسک سخت وظیفه ای دقیق، بغرنج و حیاتی را با شیوه ای تحسین بر انگیز و در شرایطی استثنایی به انجام میرساند و آن چیزی نیست جز ذخیره، مدیریت و تعامل صحیح داده ها و اطلاعات. خوب، بهتر است پس از ذکر این مطالب که گفتن آنها لازم بود تا اهمیت کار روشن شود، به سراغ بحث اصلی برویم.

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل مقالات هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد