کد محصول: 2208

تعداد صفحه: 15 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

حقوق بیمه در ورزش

چکیده

بیمه ورزشی سوپاپ اطمینانی برای هر کسی است که به‌صورت آماتور یا حرفه‌ای به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازد.

یکی از فعالیت‌های مفیدی که زندگی انسان را بهتر، سالم‌تر و زیباتر می‌کند، ورزش است. برای این کار لازم نیست شما یک ورزشکار حرفه‌ای باشید، بلکه کافی است مقداری از زمان فراغت خود را به ورزش اختصاص دهید. نزدیک‌ترین باشگاه به محل کار یا زندگی شما می‌تواند آغازی برای فعالیت ورزشی شما باشد.

همچنین اگر به ورزش‌هایی مانند کوهنوردی علاقه‌مند هستید، با پرداختن به آنها از زندگی خود بیشتر لذت ببرید. اما یک نکته را همواره به خاطر داشته باشید. پیش از فعالیت در باشگاه یا آغاز فعالیت‌های ورزشی خارج از باشگاه، از بیمه ورزشی خود مطمئن شوید.

حق بیمه سالانه ورزشی مبلغ کمی است، اما حوادث ورزشی که در باشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و در هنگام ورزش‌هایی مانند کوه‌نوردی و دوچرخه‌سواری می‌افتد، بسیار است. بدین ترتیب طبیعی و عقلانی است که هر ورزشکاری با داشتن بیمه پا به محیط‌های ورزشی بگذارد. با بیمه‌بازار در مروری بر شرایط و مزایای بیمه ورزشی همراه باشید.

مقدمه

بیمه ورزشی قراردادی بین یک ورزشکار با فدراسیون پزشکی و ورزشی است. در این قرارداد فدراسیون متعهد می‌شود در برابر گرفتن حق بیمه ورزشی و برای مدت یک سال، هزینه‌های مالی آسیب بدنی، نقص عضو و فوت احتمالی را که ممکن است برای ورزشکار در هنگام تمرین پیش بیاید را بپردازد.

بیمه ورزشی زیرمجموعه بیمه حوادث است که به‌صورت ویژه برای امور ورزشی دایر شده است. بدین ترتیب هرگونه فعالیت باشگاهی آماتور، حرفه‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی باید بیمه ورزشی داشته باشند.

البته ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای که در باشگاه‌ها فعالیت دارند، می‌دانند بیمه ورزشی اجباری است و ورزشکاران باید با داشتن بیمه ورزشی در ورزشگاها حضور یابند. باشگاه‌ها و ورزشگاه‌های قانونی هم پیش از فعالیت ورزشی هر ورزشکار او را بیمه می‌کنند و حق بیمه او را به فدراسیون پرداخت می‌کنند.

حقوق ورزش یکی از گرایش های علم حقوق است که به بررسی مسائل در حوزه ورزش از جمله مسئولیت کیفری و مدنی در حوادث به وجود آمده می پردازد. منظور از حوادث ورزشی ،تمام جرایم و شبه جرایمی است که توسط ورزشکاران، معلمین و مربیان و تماشاگران و حتی سازندگان و تولید کنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی در ارتباط با ورزش صورت می گیرد.

موضوع حوادث ورزشی می تواند سلامتی، جان، اموال، حیثیت، شرافت و سایر حقوق قانونی اشخاص باشد. در خصوص جرایم ورزشی، مطابق قانون مجازات اسلامی، عملیات ورزشی و حوادث ناشی از آن مشروط به آنکه سبب ایجاد حوادث، نقض مقررات مربوط به ورزش و مغایر با موازین شرعی نباشد، قابل مجازات نیست.

فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ۴
مقدمه ۵
در چه شرایطی بروز حوادث ورزشی جرم تلقی نمی شود؟ ۶
چگونه خسارت خود را ازبیمه ورزشکاری دریافت کنیم؟ ۷
کارت بیمه ورزشی چیست؟ ۸
بیمه ورزشی مناسب چه کسانی است؟ ۸
مزایای بیمه ورزشی چیست؟ ۸
تعهدات بیمه ورزشی چیست؟ ۹
سقف تعهدات بیمه ورزشی چقدر است؟ ۹
چه مواردی جزو تعهدات بیمه ورزشی نیست؟ ۹
تصادف رانندگی ۹
هزینه آمبولانس ۱۰
مدت اعتبار بیمه ورزشی چقدر است؟ ۱۰
چگونه باید از بیمه ورزشی خود استفاده کنیم؟ ۱۱
تمدید بیمه ورزشی چگونه است؟ ۱۱
مطالبه دیه در حوادث ورزشی به چه صورتی است؟ ۱۱
برای مطالبه دیه چه باید کرد؟ ۱۲
آیا بیمه حوادث ورزشی دیه پرداخت می کند؟ ۱۳
آیا حوادث ورزشی جرم محسوب می شوند؟ ۱۳
مشاوره حقوقی با وکیل جرائم ورزشی ۱۴
نتیجه گیری ۱۵
منابع و ماخذ ۱۶

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل مقالات هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد