کد محصول: 1782
تعداد صفحه: 105 صفحه
نوع فایل: PDF,Word
قیمت: 31000 تومان
بررسی رفتار ماشین القایی روتور سیم بندی شده کنترل شده با PWM
چکیده:
با توجه به توسعه روز افزون کاربرد الکتورنیک در بحث قدرت ، در فصل اول به بررسی عملکردعناصر الکترونیک قدرت می پردازیم.با توجه به اینکه یکی از مباحث مهم،کنترل توان الکتریکی سیستم های گرداننده موتور الکتریکی است ، لازم است که ابتدا به بررسی موتور القایی و نحوه عملکرد و خصوصیات آن بپردازیم.
در فصل سوم در مورد سیکلو کانورترها بحث می کنیم که قسمت مهمی از این پروژه را در بر می گیرد.اگر به طور خلاصه بخواهیم یک سیکلو کانورتر را معرفی کنیم بهترین و کوتاهترین توصیف ممکن، تبدیل فرکانس منبع به یک فرکانس دیگر(معمولا کوچکتر) است و کاربرد عمده آن در مورد کنترل دور موتورهای القایی و درایور های آن می باشد.
با توجه به کاربرد وسیع اینورترها در صنعت و بویژه در درایوهای کنترل دور،در فصل چهارم سعی خواهیم کرد یک شناخت جامعی را در مورد اینورتر ها به خوانندگان گرامی ارائه دهیم.در واقع اینورتر ها و سیکلو کانورتر ها دو جزء اصلی و بسیار مهم صنعت الکترونیک قدرت را تشکیل می دهند.امید است مطالب مفید واقع شوند.
مقدمه :
با توجه به توسعه روز افزون کاربرد الکتورنیک در بحث قدرت ، در فصل اول به بررسی عملکردعناصر الکترونیک قدرت می پردازیم.با توجه به اینکه یکی از مباحث مهم،کنترل توان الکتریکی سیستم های گرداننده موتور الکتریکی است ، لازم است که ابتدا به بررسی موتور القایی و نحوه عملکرد و خصوصیات آن بپردازیم.
در فصل سوم در مورد سیکلو کانورترها بحث می کنیم که قسمت مهمی از این پروژه را در بر می گیرد.اگر به طور خلاصه بخواهیم یک سیکلو کانورتر را معرفی کنیم بهترین و کوتاهترین توصیف ممکن، تبدیل فرکانس منبع به یک فرکانس دیگر(معمولا کوچکتر) است و کاربرد عمده آن در مورد کنترل دور موتورهای القایی و درایور های آن می باشد.
با توجه به کاربرد وسیع اینورترها در صنعت و بویژه در درایوهای کنترل دور،در فصل چهارم سعی خواهیم کرد یک شناخت جامعی را در مورد اینورتر ها به خوانندگان گرامی ارائه دهیم.در واقع اینورتر ها و سیکلو کانورتر ها دو جزء اصلی و بسیار مهم صنعت الکترونیک قدرت را تشکیل می دهند.
و اما بخش مهم این پروژه به درایوهای کنترل توان لغزشی و بازیافت آن اختصاص دارد که از جمله این درایوها می توان به درایور کرامر و شربیوس اشاره نمود و هر کدام از این درایوها مزایا و معایب خودشان را دارند،وسعی خواهیم کرد که تا حد امکان معایب آنها را با استفاده از تغییراتی در اجزای تشکیل دهنده آنها بر طرف کنیم.
فهرست مطالب
فصل اول ۱
۱-۱ مقدمه : ۲
۲-۱ عناصر الکترونیک قدرت: ۳
۳-۱ انواع مدارهای الکترونیک قدرت: ۹
فصل دوم ۱۱
۱-۲ مقدمه ۱۲
۲-۲ مدار معادل موتورهای القایی ۱۲
۳-۲ مشخصات کارایی: ۱۵
۴-۲مشخصه گشتاور-سرعت موتور القایی ۱۶
۵-۲ روشهای کنترل دور موتور القایی ۲۰
۱-۵-۲ کنترل ولتاژ استاتور: ۲۰
۵-۲-۲ کنترل ولتاژ روتور: ۲۲
۳-۵-۲کنترل فرکانس: ۲۳
۴-۵-۲ کنترل ولتاژ و فرکانس: ۲۵
فصل سوم ۲۷
۱-۳ مقدمه ۲۸
۲-۳ نحوه عملکرد مبدل کاهنده فرکانس ۲۹
۳-۳ سیکلوکانورتر تکفاز: ۳۲
۴-۳ عملکرد گروه مسدود ۳۵
۵-۳ انواع سیکلو کانورتر: ۴۴
۱-۵-۳ سیکلوکانورتر پوش: ۴۴
۶-۳ ویژگیهای سیکلوکانورتر: ۴۶
۷-۳ بررسی عملکرد یک موتور القایی روتور سیم پیچی شده دو سو تغذیه ای(WRIM) در اتصال با سیکلوکانورتر: ۴۸
۱-۷-۳ بازده و ضریب توان برحسب ولتاژ بار: ۵۱
۲-۷-۳ شکل موجهای ولتاژ و جریان: ۵۳
۸-۳خصوصیات سیکلوکانورتر در شرایط هدایت ناپیوسته: ۵۵
۹-۳ اثرات اندوکتانس منبع بر عملکرد سیکلوکانورتر: ۵۶
۱۰-۳ واکنش شبکه در برابر سیکلوکانورتر: ۵۷
۱-۱۰-۳ ضریب توان: ۵۷
۱۱-۳ روابط مداری سیکلوکانورتر: ۵۹
۱۲-۳ مزایا و معایب سیکلوکانورتر: ۶۰
فصل چهارم ۶۲
۱-۴ مقدمه : ۶۳
۲-۴ دسته بندی اینورترها: ۶۴
۱-۲-۴ اینورتر تکفاز باسر وسط: ۶۴
۲-۲-۴ اینورتر پل تکفاز: ۶۷
۳-۲-۴ اینورتر پل سه فاز: ۷۴
۳-۴قدرت برگشتی اینورتر: ۷۹
فصل پنجم ۸۱
۱-۵ مقدمه : ۸۲
۲-۵ ساخت و شبیه سازی درایو موتور PWM : 83
۳-۵ بارگذاری و محرکه گذاری موتور : ۸۶
۴-۵ کنترل پل اینورتر با استفاده از Pulse Generator : 87
۵-۵ نمایش سیگنالها و مولفه های اندازه گیری شده ولتاژ و جریان : ۸۹
۶-۵ شبیه سازی درایو کنترل موتور PWM با الگوریتم انتگرال گیری پیوسته: ۹۳
۷-۵ استفاده از بلوک مولتی متر: ۹۴
۸-۵ استفاده از انتگرال پله ثابت برای درایو موتور PWM : 96
۹-۵ انجام آنالیز هارمونیکی با استفاده از ابزار FFT : 96
منابع و ماخذ: ۹۹