کد محصول: 1608
تعداد صفحه: 14 صفحه
نوع فایل: PDF,Word
قیمت: 31000 تومان
چکیده
شور و مشورت یکی از اساسی ترین مفاهیم مورد تاکید در اسلام و یکی از اصول اساسی مورد توافق جمعی در اداره امور به ویژه در عرصه تحولات آموزش و پرورش می باشد ، از این رو تشکیل شوراها در آموزش و پرورش و از جمله مدارس به عنوان ارکان آن محسوب می شود.
با توجه به قانونمندی ارتباطات و اهمیت شوراها در نظام جمهوری اسلامی و از جمله در آموزش و پرورش نیاز است که نسل جوان را به سمت و سوی متعالی هدایت کرد مراکز آموزشی به خصوص مقطع متوسطه بستر مناسب در مهیا سازی شوراها و فعالیت های آن است که از یک سو می تواند نوجوانان و جوانان را با نیازها و استعدادهای بالقوه شان آشنا سازد و از سوی دیگر به ایجاد دوستی های صحیح درمحیط آموزشی و خارج از آن شده و زمینه ساز مهرورزی و محبت بیش از بیش بین دانش آموزان شود.
درروابط انسانی ودرسازمان ها نیزتشکیل شوراها عمدتا وسیله ای مناسب برای برانگیختن افزایش کارائی کارکنان وتغییروضع موجود است. شوراها هنگامی که به صورت یک فراگرد پنداشته شود برارتباط گسترده میان افراد وتعامل افراد تاثیرگذاشته وپیوند را به شکل شبکه ای چند سویه تبدیل می کند.
کلید واژه ها: تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، شورای آموزش و پرورش
فهرست مطالب
چکیده ۱
مقدمه ۲
تعریف شورا و تعلیم و تربیت ۳
اهداف شوراهای آموزش و پرورش: ۳
پیشینه تحقیق ۵
بیان مساله ۵
اهمیت مساله ۶
جایگاه شورا در قرآن کریم ۸
نتایج مثبت شوراها در آموزش و پرورش: ۹
نتیجه گیری: ۱۰
پیشنهادات ۱۱
منابع و ماخذ ۱۳