کد محصول: 1864

تعداد صفحه: 24 صفحه

نوع فایل: PowerPoint

قیمت: 35000 تومان

پاورپوینت جاذبه های گردشگری تنگستان

تپه گل پختی

با توجه به تخریب های صورت گرفته برای حفظ و تعیین حریم تپه ‘گل پختی’ اهرم کاوش های باستان شناسی در آن آغاز شده است.

تپه گل پختی مربوط به دوره پیش از تاریخ در فاصله ۲ کیلومتری غرب شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان در نزدیکی رودخانه فصلی باهوش واقع است. وی اضافه کرد: این تپه تاریخی در زمین های کشاورزی و نخلستان های اهرم واقع شده و دارای ابعادی حدود ۱۰۰ در ۷۰ متر است و حدود ۶ متر از زمین های اطراف خود ارتفاع دارد.  تپه گل پختی یکی از مهمترین و ارزشمندترین محوطه های پیش از تاریخ بوشهر و شهرستان تنگستان است که با توجه به شواهد موجود سابقه استقرار در این تپه به دوران پیش از تاریخ بر می گردد و در اواخر دوران تاریخی و اوایل دوره اسلامی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

در سالهای گذشته کشاورزان منطقه به این اثر تاریخی فرهنگی تعرض کرده و بخش هایی از آن شخم زنی و زیر کشت رفته است. با توجه به اینکه بخش هایی از شمال، شرق و غرب تپه گل پختی به وسیله ماشین های مکانیکی از جمله لودر تسطیح شده است به همین دلیل تعیین عرصه و حریم این تپه پیش از تاریخ در اولویت کار این اداره کل قرار گرفت و این پروژه اجرا شده است. وی یادآور شد: با اجرای پروژه تعیین عرصه و گمانه زنی برای مشخص کردن حریم، از تخریب بیشتر آن جلوگیری به عمل می آید.

تنبوشه های  انتقال فاضلاب و یا آب

تنبوشه هایی است که در گذشته برای انتقال فاضلاب و یا آب از آنها استفاده می نمودند. این تنبوشه ها از سفال ساخته شده و بصورت قطعات جداگانه ای است که در هم قفل و بست می شدند و در نهایت یکپارچه می گشتند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد