کد محصول: 1806
تعداد صفحه: 71 صفحه
نوع فایل: PDF,Word
قیمت: 31000 تومان
کیفیت سود در قبل و بعد از خصوصی سازی شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران
۱-۱- مقدمه
خصوصیسازی به عنوان یک استراتژی عمومی و موضوعی چند رشتهای برای ارتقاء توسعه اقتصادی در کشورهای در حال گذار،در حال توسعه و توسعه یافته معرفی شده، به نحوی که نظر اقتصاددانان، تحلیلگران مالی، حقوقدانان، علمای علم سیاست، کارگزاران دولتی، متخصصین سازمانی و مشاورین مدیریتی را به خودجلب کرده است در این تحقیق نیز به بررسی این مهم با اولویت کیفیت سود پرداخته خواهد شد در ادامه نیز کلیاتی از طرح مسئله تحقیق، اهمیت، اهداف، فرضیهها و روش و ابزار تحقیق مطرح و در نهایت تعریف اصطلاحات مورد بحث، ارائه خواهد شد
۱-۲- بیان مسئله تحقیق
پیتردراکر اعتبار بسیار زیادی برای اصطلاح خصوصی سازی که در اواخر دهه ۶۰ به تازگی درحال ترویج بود، قائل است و در همین زمینه عنوان می نماید که اجرای خدمات عمومی بایستی ازسیاستهای بخش عمومی (دولتی) مجزا باشد، زیرادولت درتصمیم سازی خوب عمل مینماید اما در اجرای همان تصمیمات، مجری ضعیفی است در واقع دراکر اولین کسی بود که از اصطلاح خصوصی سازی مجدد استفاده نمود که مبیّن نیازبه انتقال داراییهای دولتی به بخش خصوصی بود، زیرا که اواعتقاد داشت دولت «مدیرضعیفی» است
امروزه کمتر کشوری را در جهان میتوان یافت که درحال اجرای برنامههای خصوصی سازی نباشد حداقل در بیش از ۸۳ کشور جهان، برنامههای خصوصیسازی به عنوان راهکار اصلاحات اقتصادی درنظر گرفته شده است به جرأت میتوان گفت که خصوصی سازی یکی از مهمترین مؤلفههای اقتصادی قرن ۲۱ میباشد در واقع خصوصیسازی عنصر کلیدی برنامههای اصلاح ساختار (هم درکشورهای توسعه یافته وهمدرکشورهای درحال توسعه) می باشدکه هدف ازچنین برنامههایی،رسیدن به اثربخشی اقتصادی بالاتر وتسریع رشد اقتصادی میباشد
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسئله تحقیق
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۴- اهداف تحقیق
۱-۵ – فرضیههای تحقیق
۱-۶- کلیات روش وابزار تحقیق
۱-۷- قلمرو تحقیق
۱-۷-۱- قلمرو مکانی
۱-۷-۲- قلمرو زمانی
۱-۷-۳- قلمرو موضوعی
۱-۸- تعاریف واژهها و اصطلاحات تخصصی
۱-۹- ساختار تحقیق
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه
۲-۲-بخش اول: ادبیات و مبانی نظری تحقیق
۲-۲-۱-خصوصیسازی
۲-۲-۱-۱-تعریف و مفهوم خصوصیسازی
۲-۲-۱-۲- اهداف خصوصیسازی
۲-۲-۱-۳- روشهای خصوصیسازی
۲-۲-۱-۴- عوامل تاثیرگذار بر خصوصیسازی
۲-۲-۱-۵- خصوصیسازی در ایران
۲-۲-۱-۶- موانع خصوصیسازی در ایران
۲-۲-۱-۷- خصوصیسازی و توسعه بازار بورس اوراق بهادار
۲-۲-۱-۸- پیامدهایخصوصیسازی
۲-۲-۲- کیفیت سود
۲-۲-۲-۱- مفهوم سود از دیدگاه حسابداری
۲-۲-۲-۲- مفهوم اقتصادی سود
۲-۲-۲-۳- پیدایش نظریه کیفیت سود
۲-۲-۲-۴- مفهوم کیفیت سود
۲-۲-۲-۵- عناصر کیفیت سود
۲-۲-۲-۶- اهمیت ارزیابی کیفیت سود
۲-۲-۲-۷- معیارهای اندازهگیری کیفیت سود
۲-۲-۲-۸- روشهای ارزیابی کیفیت سود
۲-۲-۲-۹- تحلیل کیفیت سود
۲-۳- بخش دوم: سوابق و پیشینه تحقیق
۲-۳-۱- تحقیقات داخلی
۲-۳-۱- تحقیقات خارجی
۲-۴- خلاصه فصل
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
۳-۲-نوع روش تحقیق
۳-۳-طرح مسئله تحقیق
۳-۴-فرضیه های تحقیق
۳-۵-قلمرو تحقیق ۱
۳-۵-۱-دوره زمانی انجام تحقیق ۴۶
۳-۵-۲-مکان تحقیق ۴۶
۳-۵-۳-قلمرو موضوعی تحقیق ۴۶
۳-۶-جامعه نمونه آماری ۴۷
۳-۷-ابزار ونحوه گردآوری اطلاعات ۴۷
۳-۸-تجزیه و تحلیل اطلاعات ۴۸
۳-۹-معرفی مدل تحقیق ۴۸
۳-۱۰-متغییرهای تحقیق وشاخص های اندازه گیری انها ۵۰
۳-۱۱-روش های اماری تجزیه و تحلیل داده ها ۵۱
۳-۱۲-خلاصه فصل ۵۲
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق ۵۳
۴-۱-مقدمه ۵۴
۴-۲-آمار توصیفی ۵۴
۴-۳-آمار استنباطی ۵۷
۴-۴-روش های اندازه گیری کیفیت سود ۵۷
۴-۵-آزمون فرضیه های تحقیق ۵۸
۴-۵-۱-آزمون t زوجی ۵۹
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات ۶۱
۵-۱-مقدمه ۶۲
۵-۲-خلاصه تحقیق ۶۲
۵-۳-مروری بر یافته های تحقیق ۶۲
۵-۴-بحث و نتیجه گیری ۶۳
۵-۵-پیشنهادهای تحقیق ۶۴
۵-۵-۱-پیشنهادهای مبتنی برنتایج حاصل از فرضیه های تحقیق ۶۴
۵-۵-۲-پیشنهادهای موضوعی برای تحقیقات آتی ۶۵