کد محصول: 1406

تعداد صفحه: 54 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

فصل۱- اندازه گیری ترافیک

در این بخش، خلاصه ای از روشهای مونیتوریگ بکار گرفته شده در جمع آوری داده برای آنالیز های قسمت های بعدی ارائه میکنیم و محیط شبکه ای در مرکز تحقیقات و مهندسی موریس (MRE) در Bellcore را که اطلاعات بدست آمده از آنجا جمع آوری شده است، را مختصراً شرح میدهیم.

۱-۱ اندازه گیری ترافیک

طیف وسیعی از تجهیزات تجاری و دست ساز برای مونیتورینگ یا جمع آوری داده از LAN ها موجود است. در یک سوی این طیف، تجهیزاتی قرار دارند که بسته ها را به محض دیده شدن توسط نمایشگر، پردازش میکنند و عموماً دسته کم شکلهایی از کاهش داده را روی بسته های دیده شده اعمال میکنند. ما این نوع آنالیز را آنالیز را آنالیز ” روی هوا”   مینامیم. در این حالت معمولاً اطلاعات از پیش دانسته زیادی – در مورد اینکه چه چیز از شبکه برای ما مهم است – نیاز است. در طرف دیگر طیف، تجهیزاتی قرار دارند که ابداً هیچ پردازشی روی ترافیک انجام نمی دهند؛ بلکه تنها همه یا بخشی از هر بسته را در هنگام دیده شدن، ذخیره میکنند. از آنجا که در این روش کاهش داده و تحلیل آن پس از جمع آوری داده انجام میشود، این روش را تحلیل “بازنگرانه”  مینامیم. اکثر تجهیزات تجاری موجود برای مونیتورینگ LAN،  گرایش بیشتری به روش “روی هوا” دارند تا روش بازنگرانه. با این وجود یک تحلیلگر LAN معمولی تاحدی قابلیت تحلیل زمان-حقیقی از شبکه و ذخیره و بازنگری ترافیک را دارد. همچنین، معمولاً میتوان نوع بسته هایی را که باید ذخیره شوند، مشخص کرد. تعداد بسته هایی که این نوع تحلیلگر ها میتوانند ذخیره کننددر تعداد ونرخ بسته های ذخیره شده در مدت زمان طولانی محدود است. با حرکت به سمت حالت بازنگرانه، برخی جنبه های ترافیک میتواند دقیقتر ذخیره شود. خصوصاً زمان رسیدن هر بسته. همچنین، تعداد بسته های ذخیره شده در یک اجرا به طرز قابل توجهی بیشتر میشود.
سیستم مونیتورینگ به کار رفته در جمع آوری داده هایی که ما از آنها در این پایان نامه استفاده کرده ایم، دست ساز بوده است و تمام بسته های دیده شده در شبکه تحت مطالعه را با زمان دقیق ذخیره میکند. همچمنین این کار را زمان بسیار طولانی بدون وقفه انجام میدهد. با توجه به اینکه هیچ اطلاعات از پیش دانسته ای در مورد بسته هایی که باید ذخیره شوند، به تحلیلگر داده نشده است؛ مگر اینکه چه مقدار از بسته باید ذخیره شود، نمایشگر ما بسیار نزدیکتر به سمت بازنگرانه طیف است. این دستگاه توسط یکی از نویسندگان  (Wilson) ساخته شده است.
قلب نمایشگر یک کامپیوتر تکبرد (SBC) که  پایه پردازشگر ۶۸۰۳۰ به همراه یک سخت افزار اترنت به عنوان واسط اترنت با کارایی بالاست .کامپیوتر تک برد طوری برنامه ریزی شده است که بسته ها از شبکه تحت مطالعه به محض رسیدن دریافت کرده و آنها را در بافر قرار داده و برای هر بسته زمان و اطلاعات وضعیت را ذخیره میکند.این SBC به یک دستگاه کامپیوتر توسط یک مجموعه تطبیق دهنده گذرگاه متصل است .برنامه به اجرا در آمده روی کامپیوتر به طور دوره ای از SBC می پرسد که آیا بافر های آنها پر شده است یا خیر.در صورتی که بافر ها پر شده باشند آنها را روی دیسک ذخیره میکند.برنامه دیگری که با اولویت کمتری تر روی کامپیوتر درحال اجراست برنامه ایست که اطلاعات را از روی دیسک روی یکی از دو نوار دیجیتال ۹mm برای سیستم ذخیره می کند .این نوارها امکان دخیره بسته ها بدون وقفه و ترای طولانی مدت را به دستگاه به سییستم می دهد .پس ۲۷ میلیون بسته روی یک نوار ۸mm  در ۲.۳Gbyte  ذخیره خواهد شد.

فهرست مطالب

فصل۱- اندازه گیری ترافیک    ۱
۱-۱ اندازه گیری ترافیک    ۱
فصل۲- تعاریف ریاضی    ۶
۲-۱.وابستگی طولانی برد و خودشباهتی    ۶
۲-۱-۱.وابستگی طولانی-برد(LRD)    ۶
۲-۱-۲.خودشباهتی    ۸
۲-۱-۳.رابطه بین خودشباهتی و وابستگی طولانی-برد    ۱۰
۲-۲.توزیع های با دنباله سنگین    ۱۲
فصل۳- خواص فرآیندهای خودمتشابه    ۱۶
۳-۱وابستگی طولانی برد    ۱۶
۳-۲.اثر هارست    ۱۷
۳-۳.نزول آهسته واریانس    ۱۸
فصل۴- تحلیل آماری ترافیک    ۲۰
۴-۱.نمودار های واریانس-زمان    ۲۰
۴-۲.تحلیل R/S    ۲۱
۴-۳.تحلیل در حوزه فرکانس بر پایه پریودوگرام    ۲۲
فصل۵- مدلهای تولید ترافیک خودمتشابه    ۲۴
۵-۱.مدل سلسله مراتبی برنولی    ۲۴
۵-۱-۱.مدل در تئوری    ۲۴
۵-۱-۲.شبیه سازی ها و نتایج    ۲۹
۵-۲.مدل سلسله مراتب فرآیندهای روشن-خاموش مارکفی    ۳۳
۵-۲-۱.    ۳۴
۵-۲-۱-۱.توضیح شهودی روش بر اساس رفتار شبکه    ۳۴
۵-۲-۱-۲.فرآیند خاموش-روشن سلسله مراتبی    ۳۵
۵-۲-۱-۳.خواص طیف توان MHOP    ۳۵
۵-۲-۲.نتایج شبیه سازی    ۳۸
نتیجه گیری و پیشنهادات    ۴۱
فهرست منابع و مراجع    ۴۲
ضمیمه: کدهای شبیه سازی    ۴۳
کد های بخش اول(برنولی)    ۴۳
کدهای بخش دوم(مارکف)    ۴۷

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل پروژه ها هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد