کد محصول: 1632

تعداد صفحه: 22 صفحه

نوع فایل: PDF,Word

قیمت: 31000 تومان

چکیده
یک شیوه زندگی سالم باید با محیط اجتماعی خودش سازگار باشد و جز با تصور آن به عنوان مجموعه ای از مداخله های هماهنگ با شیوه زندگی گروه های هدف، احتمال موفقیت برنامه هایش اندک خواهد بود.
شیوه زندگی سالم، منبعی ارزشمند برای کاهش شیوع و تأثیر مشکلات بهداشتی و ایمنی، ارتقای سلامت، تطابق با عوامل استرس زای زندگی و بهبود کیفیت زندگی می باشد با این حال، قانع کردن مردم به این که سلامت یک سرمایه مناسب است و ایجاد انگیزه برای خلق فرهنگی سلامت پرور فرآیندی پیچیده می باشد.
آسیب و بیماری هزینه بر است. بخش قابل ملاحظه ای از منابع افراد، خانواده ها و جوامع برای پاسخ گویی مقتضی به بیماری و آسیب و رهایی از مشکلات سلامت هزینه می شود. افزایش شیوع بیماری های مزمن و شرایط ناتوان کننده، همراه با امید به زندگی بیشتر و افزایش میانگین سن مردم، از عوامل اثبات شده افزایش بار بیماری و آسیب هستند . شرایطی نظیر بیماری قلبی، سرطان، دیابت، بیماری های مفصلی و ناراحتی های روانی؛ مسوول بخش عمده مرگ و ناتوانی اند. تاکنون استراتژی های اصلی ما برای برخورد با این شرایط، تکیه بر ارایه مراقبت های بالینی ویژه توسط متخصصان ماهر بهداشتی بوده است اما شرایط امروز حاکی از آن است که جز با آغاز اقدام جدی برای ارتقای سلامت، نمی توان برای بهبود شرایط اقدام نمود. برنامه های جدید باید شامل توسعه اقدام های مؤثرتری به جای مداخله های جاری برای پاسخگویی به بیماری ها و آسیب ها باشد.

کلید واژه ها:
شیوه زندگی، زندگی سالم، چگونه سالم زیست کنیم؟

مقدمه
موضوع شیوه زندگی سالم، به خودی خود موضوع مهمی می باشد. هم زمان با کاهش بودجه های دولتی، فشار به مردم برای برخورداری از یک زندگی سالم افزایش می یابد. در چنین حالتی سیاست گذاران باید به نقش رهبری خود در این زمینه متفکرانه بیاندیشند و بیش از گذشته به کاهش تنش بین مسوولیت های فردی (من چه باید بکنم) و نیز مسوولیت های اجتماعی (ما چه باید بکنیم، من برای آن چه که در اطرافم رخ می دهد چه باید بکنم) مردم و استقرار محیط های سالم در جوامع، انتخاب سیاست های سالم و کاهش شکاف عدالت اجتماعی توجه نمایند.

 

فهرست مطالب

مقدمه    ۱
سوالات پژوهش    ۱
بیان مسئله    ۱
تعریف شیوه زندگی    ۳
نوسازی مفهوم شیوه زندگی    ۶
مدل کیفیت زندگی    ۱۰
نتیجه گیری    ۱۸
منابع :    ۲۰

توجه: فایل های PDF فقط قسمتی از فایل مقالات هستند.

درگاه هوشمند کلیه کارت های بانکی عضو شتاب را پشتیبانی می کند

توجه: لطفا پست الکترونیک و شماره همراه خود را برای تکمیل سفارش وارد نمایید:

از این شماره همراه فقط برای خرید استفاده خواهد شد و هیچگونه استفاده ای دیگر نخواهد شد